Diary: London Day 1

10426781_674381582633774_6819576768008378979_n

Samen met mijn moeder vertrok ik op 17 juni 2014 naar Londen. Daar heb ik een dagboek bijgehouden zodat ik jullie zo gedetailleerd mogelijk kan vertellen wat ik heb gedaan. Dit is dinsdag!

Dinsdag 17 juni 2014
De wekker ging om 5.05 uur. Hoeveel moeite het ook kostte: ik sta al snel naast mijn bed. Het is namelijk voor een goed doel: ik ga naar Londen met mijn moeder! We gaan van dinsdag tot zaterdag, als cadeau voor mijn slagen van de middelbare school. Beste. Cadeau. Ever.

Om 9.05 uur zit ik in het vliegtuig, de vlucht duurt niet lang. In Engeland nemen we een trein en vervolgens rijden we met een taxi naar het hotel. Daar laten we onze koffers achter om zo snel mogelijk op pad te gaan.

We lunchten bij de Subway, die tegenover ons hotel zit. Daarna zijn we met de metro naar Leicester Square gegaan. Als echte toerist duurde het even voor ik doorhad dat je Leicester als Lester uitspreekt, dus ik waarschuw jullie alvast. We hebben er kaartjes gekocht voor The Lion King, waar ik heel graag voor de tweede keer heen wilde. We moesten apart zitten omdat bijna alle kaartjes al gekocht waren, maar dat namen we voor lief.

Daarna gingen we naar Piccadilly Circus, waar we even hebben gezeten en de M&M shop bezochten. Hierna waren we zo moe dat we toch even naar het hotel zijn gegaan om uit te rusten. Daar hebben we ook een restaurant gekozen voor die avond. Het moest vlakbij het Lyceum Theater liggen, dus we gingen voor Côte in Covent Garden. Dat ligt vijfhonderd meter van het theater af.

Côte was geweldig. Service en eten. Hoewel ik de soep aardig pittig vond, merkte ik wel dat het van enorme kwaliteit was. To be honest heb ik als hoofdgerecht gewoon frietjes gepakt. Want daar had ik zin in.

The Lion King was leuk en iets aangepast waardoor ik ook nieuwe stukken te zien kreeg. De vorige keer zat ik in de Royal Circle en dit keer in de Stalls. Dat maakte een verschil, niet normaal. Hoewel ik de beesten die het publiek in liepen nu goed zag, miste ik het gevoel een beetje. Ik denk dat het komt doordat je beter ziet dat het maar verklede mensen zijn. Toch was het nog steeds heel mooi en ik blijf het een aanrader vinden.

Tot zover dinsdag, hieronder zie je het filmpje dat ik van deze dag gemaakt heb. Woensdag staat inmiddels ook online! Klik daarvoor hier.